יום חמישי, 21 באוקטובר 2010

הפרופסור הדיגיטלי 2


שם האוסף: הפרופסור הדיגיטלי 2

חברת תקליטים: הד ארצי

שנה: 1990

עורכים: צ'רלי סולומון וקארן רוז

מק"ט: ARTON 19438-2

רשימת שירים:
1 Snap! - The Power (Remix)
2 Black Box - Ride on Time (Extended)
3 49ers - Touch Me
4 Rob 'N Raz feat. Leila K - Got to Get
5 Various Artists - The Brits 1990
6 Guru Josh - Infinity
7 Adamski - Killer
8 Electronic - Getting Away with it (Radio Edit)
9 Sweet Sensation - Love Child
10 Sand Party - Lambada Festival
11 Milli Vanilli - Blame it on the Rain
12 Linear - Sending All My Love
13 Bell Biv Devoe - Poison
14 The Family Stand - Ghetto Heaven
15 Laid Back - Bakerman
16 Alanah Miles - Black Velvet

עטיפה
: כל סדרת "הפרופסור" עוצבה באותו הרעיון - כקומיקס שצייר יקי קאופמן מ"סטודיו יקי קאופמן". בסדרת "פרופסור מיקס" שיצאה על גבי תקליטים וקלטות כיכבה הדמות של הפרופסור - תקליטן חנון זקן ומעלליו ובסדרת "הפרופסור הדיגיטלי" כיכב התקליטן הרובוט. קוּל, קוּל, קוּל! ציון עיצוב: 9

ביקורת ורקע: הסדרה המצליחה והחשובה ביותר בשנות השמונים היתה ללא ספק "מקסימום" של הד-ארצי. החל מהחלק הראשון שיצא בשנת 1982 ועד לפרק 11 מ-1987 הסדרה המשיכה להפתיע, למכור, לעצב דעה, לרגש. "מקסימום" היתה סדרה שהיתה מזוהה בעיקר עם גל חדש ועם יורופופ, שני סגנונות שדעכו בסוף האייטיז, מה שהביא לסיום הסדרה. בהד ארצי חיפשו תחליף לסדרה, משהו שיאפיין את מוסיקת ההאוס שפרחה באותה תקופה וביוזמת צ'רלי סולומון מהחברה השיקה את סדרת "פרופסור מיקס", שראתה אור ב-1987 תחת הכותרת "מסיבת הריקודים של פרופסור מיקס". הפרופסור היה דמות קומיקס שעטרה את כל עטיפות הסדרה. מעיין מדען מפוזר שאוהב, בניגוד לתדמיתו המרובעת, לתקלט מוסיקת מועדונים עכשווית. הצעירים בישראל גמעו את הרעיון וסדרת הפרופסור היתה להצלחה אדירה.
בתקופה ש"פרופסור מיקס" הושקה, דיסקים עדיין היו מצרך די נדיר ואוספים ישראלים כמעט שלא יצאו על גבי תקליטורים. זה רק ב-1989 שהד ארצי החליטה סוף סוף להוציא אוסף עכשווי על גבי תקליטור וזה היה "הפרופסור הדיגיטלי 1". "הדיגיטלי" היתה המהדורה השנתית של "פרופסור מיקס". כלומר פעם בשנה יצא דיסק עם המיטב של סדרת המיקס על גבי תקליטור. את סדרת הדיגיטלי עטרה המקבילה הממוחשבת לפרוספסור - רובוט/תקליטן הזוי.
חלק 2 של הפורפסור הדיגיטלי ראה אור בשנת 1990 וכלל כמה להיטי ענק, את חלקם קשה למצוא על דיסקים עד היום. מאז שידידי רועי אופיר השאיל לי את הדיסק אני לא מפסיק להאזין לו ונהנה מכל רגע. מהמיקס הארוך ל-Ride on Time, דרך קטעי הדאנס הגולמיים של רוב ורז וגורו ג'וש ועד הקלאסיקות הנשכחות של לייד באק ובל בב דיבו. פשוט אוסף תענוג, אחד הגדולים.
סדרת פרופסור מיקס/הפרופסור הדיגיטלי המשיכה עוד שנה, לשנת 1991. אחרי כן בהד ארצי עמלו על סדרה ממשיכה, הגדולה ביותר בהיסטוריה שלהם - ההיטמן. אם מסתכלים על הרצף הזה, מבינים שבעצם היטמן היא לא רק הממשיכה של הפרופסור, אלה גם של מקסימום. בעצם זה ברור.

ערך אספני: 45 ש"ח

ציון: 9

להורדה: http://www.mediafire.com/file/vud54ms4b6104my/HaproffesorHadigitaly2.rar

2 תגובות:

  1. wow
    איזה אוסף מעולה!!!
    אי שם היה אפשר לזהות אוסף טוב ע"פ השיר שחותם אותו:
    Black Velvet היה אחד הלהיטים הגדולים באותה שנה והוא נמצא במעמד של סגירת האוסף, מה שמוכיח איזה עומק היה לדיסק הזה (למרות שלא כל השירים בו שרדו את מבחן הזמן כמובן).

    השבמחק
  2. השירים הכי טובים זה השירים שלא שרדו את מבחן הזמן...

    השבמחק