יום שני, 4 באוקטובר 2010

אוסף קרלסברג בלוז ובירה


שם האוסף: אוסף קרלסברג בלוז ובירה

חברת תקליטים
: הליקון

שנה: 1992

עורך: לא מצויין

מק"ט: HL9204-2

רשימת שירים:
1 Gary Moore - Still Got the Blues
2 John Lee Hooker - Backstabbers
3 Johnny Winter - Life is Hard
4 Walter Wolfman Washington - Ain't No Love in the Heart of the City
5 רמי קליינשטיין והמועצה - Monsieur Shamotier
6 John Hammond - Driftin' Blues
7 Blues Traveler - All in the Groove
8 John Mayall - I Want to Go
9 Albert Collins - Mr. Collins
10 Ten Years After - I Get All Shook Up

עטיפה: לא מצויין מי עיצב, אבל הרעיון די בסיסי: רואים בקבוק קרלסברג, עליו יש קצת טקסט וציור של סקסופון. בפנים יש את ההיסטוריה של קרלסברג וגם כמה עטיפות של אלבומים של אומנים שמופיעים באוסף. למרות האלמנט המסחרי-פרסומי - חביב. ציון עיצוב: 7

ביקורת ורקע: ב-1992, אחרי עשרות שנים שהבירות היחידות שאפשר היה להשיג באופן זמין בארץ היו גולדסטאר, מכבי ונשר, נכנס שחקן חדש לשוק - הבירה הדנית העממית קרלסברג. קרלסברג נכנסה לשוק קשה והזכיין שלה, שהקים באשקלון מפעל מפואר לבישול הבירה, נלחם חזק להחדיר את המותג הבינלאומי. זכייני קרלסברג עמלו קשה ואחד הרעיונות המרכזיים להחדרת המותג היה רעיון ותיק מחו"ל - לקשר את הבירה למוסיקה.
כך, זכייני קרלסברג בישראל חברו לחברת התקליטים הליקון וביחד הם הפיקו את "אוסף קרלסברג בלוז ובירה". מדובר באוסף לא רע לסוגו, עם כמה מהשמות הבולטים בתחום, אוסף ראוי בהחלט לחנויות. מה שכן, אני לא יודע לגמרי זוכר אם הוא אכן נמכר בחנויות או רק חולק כפרס כלשהו לקוני הבירה. זכרוני אומר שהוא כן נמכר בכסף, אבל שוב, אל תתפסו אותי במילה.
בכל מקרה, זה לא מקרה ראשון שחברת תקליטים חוברת למותג כדי למכור אוספים וכבר בשנות השמונים אוספים שחברות תקליטים הוציאו עם בנקים, יצרני בגדים ונעליים וכו' היו מוצר מאוד די שכיח. מוזר שדווקא בניינטיז, שיא עידן הגלובליזציה הקפיטליסטית הדורסנית, מוצרים מסוג זה היו די נדירים למציאה.

ערך אספני: 5 ש"ח

ציון: 7

תגובה 1:

  1. An album playlist made by me on Youtube:
    https://www.youtube.com/playlist?list=PLeeMpmam-ayB2qMN1Y560lO2ieykDICTY

    השבמחק