יום חמישי, 27 בינואר 2011

You 2


שם האוסף: You

תת כותרת: עוד 13 שירים שנוגעים

חברת תקליטים: אן.אם.סי

שנה: ינואר, 1993

עורכים: משה מורד, עוזי פרויס וליאור סולימן

מק"ט: 20055-2

רשימת שירים:
1 Tasmin Archer - Sleeping Satellite (Extended Version)
2 Jon Secada - Just Another Day
3 Roxette - Queen Of Rain
4 Erma Franklin - Piece Of My Heart
5 Sophie B. Hawkins - I Want You
6 The Heights - How Do You Talk to An Angel
7 Nick Cave and Shane MacGowan - What a Wonderful World
8 Joe Cocker - Sorry Seems To Be The Hardest Word
9 Crowded House - Weather With You
10 Toad the Wet Sprocket - Walk On The Ocean
11 Carter USM - The Impossiable Dream
12 Des'ree - Mind Adventures
13 Sinead O'connor - Nothing Compares To You

עטיפה: עיצוב של נורית וינד-קידרון, שהפעם השתמשה בצלם הבית של אן.אם.סי, קובי ישראל. הוא צילם מרפסת תל אביבית ישנה, שעליה יושבת דוגמנית (אפרת צופי). וינד-קידרון הוסיפה על התמונה אפקט פוטושופי מיושן (אז אולי הוא היה עדכני...) שמפקסל אותה. נראה לא כל כך טוב, אבל גם לא נורא. ציון עיצוב: 6

ביקורת ורקע: שנה אחרי החלק הראשון, אן.אם.סי הפגיזו עם חלק 2 של "You", ששוב כלל 13 שירים. אל צוות העריכה הצטרף עוזי פרוייס, איש צהל 2 לשעבר, שעזר לאוסף הזה לכוון לכיוונים טיפה יותר אלטרנטיביים (מככבים כאן ניק קייב וקארטר יו.אס.אם, לא עניין של מה בכך לראות אותם באוספים שבסך הכל פונים למיינסטרים). חוץ מזה יש כאן את התרכיב הרגיל של בלדות פופ-מצעדים, קיטש אמריקאי וקטע אולדיז אחד (ארמה פרנקלין, שכיכבה אז עם השיר בפרסומת לג'ינס).
כמו כל האוספים של אן.אם.סי, הוא התבסס על הרפרטוארים המרשימים של שתי החברות שהם יצגו אז בארץ - סוני מיוזיק ו-EMI. החידוש היחידי בתחום הזה מבחינת הצרכן הישראלי (וגם מבחינת חברת אן.אם.סי) היה שחברת EMI בדיוק רכשה באותה תקופה את חברת האינדי הענקית Chrysalis, שעד אז יוצגה בישראל על ידי הליקון. קריסאליס היתה חברה ותיקה שפעלה עוד משנות השבעים ושברפרטואר שלה היו כמה אומני ענק כמו שפנדו באלט, ג'טרו טאל ובלונדי. המעבר הזה צמצם מאוד את הרפרטואר הבין לאומי של הליקון, שהבינה שכדי לשרוד הם צריכים לעשות משהו במהרה. הפטרון שלהם היה רכישת הזכיון הבין לאומי של פוליגראם (לימים יוניברסאל), שעד אז יוצג על ידי פונוקול, מה שיצרה מלחמה חדשה בתעשיית המוסיקה הישראלית. בינתיים הנהנת הגדולה היתה אן.אם.סי, שהרכישה הזאת של קריסאליס הגדילה ללא שום השקעה עוד יותר את הרפרטואר הבין לאומי שלה וניצנים ראשונים לרכישה הזאת נראים באוסף הזה, שכולל להיטים של אומני קריסאליס - שינייד אוקונור ואותם קארטר יו.אס.אם.
בסך הכל פרק טוב של הסדרה, שגם הצליח יפה בחנויות, למיטב זכרוני - אפילו יותר מהחלק הראשון.

ערך אספני: 5 ש"ח

ציון: 8

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה