יום חמישי, 27 בינואר 2011

You


שם האוסף: You

תת כותרת: 13 שירים שנוגעים

חברת תקליטים: אן.אם.סי

שנה: יולי, 1992

עורכים: משה מורד וליאור סולימן

מק"ט: 20040-2

רשימת שירים:
1 Ten Sharp - You
2 Richard Marx - Hazard
3 Michael Bolton - When a Man Loves a Woman
4 Marillion - Symphaty
5 Alison Moyet - This House
6 Roxette - Spending My Time
7 Martinka - Love... Thy Will Be Done
8 George Michael and Elton John - Don't Let The Sun Go Down On Me (Live)
9 Des'ree - Feel So High
10 Mass Order - I Wanna Be Your Love
11 Paul Young - Don't Dream it's Over
12 Beverly Craven - Holding On
13 Linda Martin - Why Me? (Eurovision '92 Winner)

עטיפה: עיצוב של נורית וינד, שהשתמשה בצילום של דייל דלפי (כנראה מבנק צילומים). נראה די חו"ל ובסך הכל עושה את העבודה. ציון עיצוב: 7

ביקורת ורקע: לישראל, כמו בעצם כמו לשאר העולם, יש היסטוריה ארוכה של אוספי בלדות. בשנות השמונים היו כמה נסיונות למסד סדרות כאלו, כשהבולטות היו Loving You של הד ארצי ו-Slow Motion של הליקון. בין לבין גם יצאו אוספי בלדות יחדיים, חלקם היו להצלחה גדולה מאוד.
עם הגיען של שנות התשעים נולדו כמה סדרות חדשות בתחום. פונוקול השיקו את "חתום בנשיקה" שכבר סיקרתי, הד ארצי השיקה את הסדרה המצליחה ביותר ביצאה בתחום הבלדות בארץ, את "Forever Love" ואן.אם.סי השיקו את סדרת "You" המוערכת.
"You" הראשון יצא בשנת 1992 ואחר כך באן.אם.סי דאגו להוציא לו פרק המשך בכל חצי שנה בערך, כשהאחרון, פרק 4, יצא בהפרש מהלישי ב-1995. הרעיון מאחורי הסדרה היה פשוט. באן.אם.סי בחרו את להיטי הבלדות העכשוויים שלהם וערכו אותם באלגנטיות. הם עטפו את זה בעטיפות שכללו תמונות רומנטיות ושיגרו לחנויות. הציבור הגיב לסדרת "You" בצורה טובה מאוד והאוספים היו בסך הכל להצלחה.
במתכונת הזאת, החלק הראשון כולל את כל להיטי הרגע, חלקם קיטשים בטירוף (הקטעים של מייקל בולטון ומאס אורדר, לדוגמה), חלקם חידושים דביקים וחמודים (פול יאנג ומאריליון) וחלקם בלדות אלמותיות (רוקסט ודזרי). בסך הכל אוסף שערוך בטעם טוב ושנותן קצת מהכל. הצליח לאן.אם.סי.
עוד דבר שאני חייב לציין לגבי האוסף הזה - למרות שהוא אוסף ישראלי, על הדיסק עצמו כתוב Made in Austria, כלומר תוצרת אוסטריה. למי שתוהה איך זה שהיה יותר זול לייצר דיסק באוסטריה ולייבא אותו מאשר פשוט לייצר אותו בישראל, נסביר שאן.אם.סי באותה התקופה היתה מאוד מחוברת לשלוחה של סוני מיוזיק באוסטריה. כל הדיסקים שאן.אם.סי מכרה של אומני סוני מיוזיק, שזה המון (אמנים כמו מייקל ג'קסון, מריה קארי, בוב דילן ופרל ג'ם) יובאו מהשלוחה האוסטרית של סוני ומכאן נוצר החיבור בין החברות. אני משער שבגלל שהמפעל האוסטרי של סוני היה כל כך גדול (הוא סיפק דיסקים לעוד טרטוריות באירופה), עלויות היצור בו הפכו לקטנות בהרבה מבארץ, כנראה באופן שזה היה שווה לייצר שם יותר מלייצר פה. אן.אם.סי לא המשיכה לייצר עוד הרבה אלבומים באוסטריה, אבל באותה תקופה בשנת 1992 נראה שזאת היתה האופציה המועדפת על החברה וכמה דיסקים של החברה אכן הודפסו שם.

ערך אספני: 5 ש"ח

ציון: 9

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה