יום רביעי, 25 במאי 2011

Freezestyle


שם האוסף: Freezestyle

חברת תקליטים: הד ארצי/ מוסיקה פלוס

שנה: 1999

עריכה: רונן גוטמן

הפקה: אילת יגיל

מק"ט: 519808

רשימת שירים:
1 Moby - Hymn
2 Waldeck - Aquarius
3 Mono - Slimcea (Aloof Remix)
4 Melaaz - Non, Non, Non
5 גימל - Do You Hear Me?
6 Stereolab - The Flower Called Nowhere
7 Malcolm McLaren - Je T'aime... Moi Non Plus
8 שושן - Nia
9 Egg, The - Port Meadow
10 Kid Loco - She's My Lover (A Revolution Sitting Stoned in a Field Mix)
11 יובל בנאי - רחוב העצב החד-סיטרי (רע מוכיח רמיקס)
12 Morcheeba - End Theme

עטיפה: אחת היפות. אריזת דיגיפאק, שזה אריזה מקרטון, נפתחת, כוללת איורים של של שמוליק סוכרי, כולם ברוח עיצובי הלאונג' הצרפתיים של שנות השישים. את עיצוב העטיפה עשתה חברת שורט קאט, שזרמה עם ה-feel של האיורים, שילידם הודבקו בדיחות קטנות. יש כאן גם טקסט של עורך האוסף רונן גוטמן, על מה זה צ'יל אאוט - יוזמה ברוכה, רק חבל שהטקסט כל כך עלוב. ציון עיצוב: 9

ביקורת ורקע: ביחד עם כל הז'אנרים האלקטרונים שצמחו בשנות התשעים צמח גם הצ'יל אאוט - סגנון שהתפתח מתוך רצון לתת מענה לאנשים בסוף המסיבה, בזמן שהשפעת הסמים (בעיקר האקסטזי) שנצרכו מתפוגגת. הסגנון הוא כמובן אלקטרוני, אבל המקצב איטי יותר, הבאסים הם דאבים ומושפעים מאוד מרגאיי והמלודיות מלטפות ונעימות.
באירופה יצאו מאות, אם לא אלפי אוספי צ'יל אאוט, כשהסדרה הידועה ביותר היא Cafe Del Mar, על שם בית הקפה על החוף באיביזה, בירת מועדוני ההאוס העולמית. הקפה דל מאר היה בית קפה אליו הלכו כל המבלים בבוקר אחרי המסיבות כדי להרגע. המקום ניגן מוסיקת צ'יל אאוט חדישה והבית קפה הפך למכה של הסגנון.
בישראל היוזמה של הד ארצי היתה בודדת בתחום. אילת יגיל, שעבדה אז במחלקה הבין לאומית של הד ארצי הפיקה את האוסף ביחד עם התקליטן רונן גוטמן מחברת מוסיקה פלוס, שערך אותו. החברה היתה חברת תקליטנים לאירועים וגוטמן היה אז התקליטן המוביל שלה. יגיל מספרת שהאוסף היה יוזמה של גוטמן, שפנה אליה עם הרעיון. "הוא בא גם עם הפלייליסט", נזכרת יגיל, "שירים שהוא שם לב שהולכים טוב בצ'יל אאוט של סוף מסיבות". יגיל מוסיפה גם מעבר לזה שהיא הפיקה את האוסף, יש עוד קשר למשפחת יגיל, אחרי ש"אח שלי, אמיר, תרם את השם".
יגיל מסכמת שהאוסף לא היה הצלחה היסטרית בחנויות, אבל "הוא היה אוסף טוב עם דברים מעולים כמו הקטעים של The Egg, של מובי ואחרים". בסקציית האחרים אפשר למצוא כמה יציאות סופר מיוחדות ונדירות בדמות הקטעים הישראלים של גימל (התקליטן הותיק גיל גולדשטיין), בקטע שהוא כתב עם ישי אדר, קלידן נושאי המגבעת. יש כאן גם קטע טוב של שושן, שיצא בחברת קרמבו וגם קטע נדיר של יובל בנאי ברמיקס של רע מוכיח.
בסך הכל זה אוסף מעולה, ערוך מצויין עם קטעים נהדרים, ללא ספק מוצר נדיר במחוזותינו, שבטח לא מתבייש אם מעמידים אותו מול אוספים בסדרה של Cafe Del Mar.

ערך אספני: 15 ש"ח

ציון: 9

תודה לדדי סיטון שתרם את האוסף הזה לאתר

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה