יום שבת, 16 ביולי 2011

The Very Best Viva Ritmo Latino


שם האוסף: The Very Best Viva Ritmo Latino

חברת תקליטים
: פונוקול

שנה: 1997

עורכים: אורן קריסטל ורוברט גיטלמן

הפקה: אורן קריסטל ודניאל בוחניק

מק"ט: 2072-2

רשימת שירים:
1 Paco - Amor De Mis Amores
2 Los Cico - Volare
3 Camaleon - Arriva La Moral
4 Tito Puente Jr. - Oye Como Va (with the Latin Rithm and feat. Tito Puente and Cali Aleman)
5 DJ Dero - Batukada (Tuti's Mix)
6 Insideout - בוא נרקוד
7 El Mariachi - Cuba
8 Los Locos - Tic Tic Tac
9 Los Del Mar - Macarena
10 Rumba Tres - Baila Mi Rumba
11 Chico - Baila Mi Rumbita
12 Gitano Boys - Anna Maria
13 Chavis - Bamboleo
14 Chipen - Silvrio and Facundo
15 Rumba Tres - Amazonia
16 Los Maritnez - Borriquito
17 Tiktac Ole - Taka Takata (feat. Paco Paco)
18 Fish in Zone - Porque Te Vas
19 El Borracho - Cielito Lindo

עטיפה: עבודה בשקל של מישהו בשם בריף. מעצב גראפי יוצר כזה דבר בפחות מחמש דקות ואני נדיב בהערכה. ציון עיצוב: 1

ביקורת ורקע: עוד אוסף לטיני, אחד מיני רבים שיצאו בישראל. כמו רבים אחרים מהתקופה - גם האוסף הזה כולל הרבה מאוד חידושים בסגנון עדכני לכל מני קלאסיקות לטיניות כמו "Volare", "במבולאו" ו"Oye Como Va". יש כאן גם גרסאות כיסוי לכמה מלהיטי התקופה כמו "מקרנה" ו"טיק טיק טאק" ועוד כל מני קטעים ידועים פחות. ביניהם יש שני פנינים מקומיות, הקטע של Insideout, ההרכב המיתולוגי של תומר גלאט (וידידי אלון לוין, שבשלב הזה כבר עזב את ההרכב), שחידשו את "בוא נרקוד" ואת החידוש ל"Porque Te Vas" של הרכב היורודאנס הירושלמי פישנזון (אודליה דהן ועוד אחד מידידי, גילי שטיין).
Insideout היה הרכב שהחל את דרכו ב-1994 ונחשב להרכב היורודאנס הישראלי הראשון. אינסייד אאוט הוקמו, כאמור, על-ידי גלאט ולוין, שני חברים לכיתה מגבעתיים. השניים היו רק בני 16, כשהם החליטו לשדרג את קריירת התקלוט המשותפת שלהם ליצירת מוסיקה. "חיפשתי חברת תקליטים בלי להבין כלום", נזכר לוין בדרך שהובילה אותם לחוזה הקלטות, "הרמתי טלפון לפונוקול ואחרי שמונה חודשים היינו עם חוזה דרקוני ביד. חתמנו בשניה, את מי ענין הכסף, תן לעשות מוסיקה!". מכאן העיניינים התגלגלו במהרה וארבעת הסינגלים הראשונים שלהם זכו להצלחה יפה מאוד בישראל, הרבה בזכות עופר נחשון וחיים רייכנטל מהתוכנית "קופסת הלהיטים" ברשת ג', שנהנו לפרגן להרכב המקומי בהרבה השמעות, שהובילה גם להצלחה במצעד המקומי. כך - "Dance" מ-1994 הגיע למקום העשירי במצעד הלועזי של רשת ג' (וגם כיכב באוסף טופ פופ 94 חלק 5), "Lover" ל-5 (מופיע ב"פאוור דאנס 2") "Will You" הגיע למקום 5 גם כן (ומופיע ב"פאוור דאנס 3"), ו"One Last Thing" למקום השני! (מופיע ב-"Top Pop 96 vol. 2" וב-"Top Power 96"). ההצלחה הזאת גרמה לעניין ביינוני בעולם, שם כמה מהשירים של אינסיידאאוט הופיעו באוספי להיטים ודאנס עכשוויים. אחרי ארבעת הסינגלים הקריירה של אינסייד דעכה, הרבה בגלל עזיבתו של לוין לטובת קריירה צבאית. גלאט משך את העניין עוד קצת, עד שהוא עבר לפעול תחת שמו הפרטי. כיום, בדיעבד, החומרים של אינסיידאאוט הפכו להיות נחשקים ואספני יורודאנס מכל העולם מתחננים לעותקים מהסינגלים שלהם, שנמכרים במחירים שבין 50 ל-200 יורו באתרים שונים. בסופו של דבר אינסיידאאוט פעלו עד שנת 96' ולוין מסביר שההרכב לא החזיק כנראה בגלל ש"היינו חתומים בחברת תקליטים שלא עשתה יותר מדי". בהמשך הדרך תומר גלאט הפך לרמיקסר בין לאומי מצליח (הוא רימקסס, בין השאר, את קיילי מינוג ואת מילן פארמר) ולוין עסק בתקלוט ובהפקות, כשבין השאר נזקף לזכותו העיבוד של הלהיט זוכה האירוויזיון "דיווה" של דנה אינטרנשיונל (בסיפור ארוך, שלווה במשפטים רבים). כיום לוין מנהל את פרוייקט "ווליום" המדליק של סלקום. דיסקוגרפיה חלקית של אינסיידאאוט ניתן למצוא בדף הזה בדיסקוגז ולמי שיש עוד פרטים על ההרכב, אני חושב שזה המקום לספק אותם, מפני שהאינטרנט כמעט ולא מתייחס להרכב היורו הכי חשוב שיצא מישראל.
על פישנזון אני מבטיח לספר בפוסט אחר, אבל בכל מקרה, אם לחזור לאוסף "ויוה ריטמו לטינו" - אז למי שמחפש קטעי יורודאנס ישראלים נדירים מהניינטיז - הקטעים של אינסיידאאוט ופישנזון הם סיבה טובה לחפש אותו. למי שסתם רוצה אוסף לטיני, אני ממליץ לעשות מה שעשה הציבור בזמן שהאוסף הזה יצא - לחפש אוסף אחר.

ערך אספני: 10 ש"ח

ציון: 5

תגובה 1:

  1. אפשר קישור להורדת האלבום בבקשה?

    השבמחק