יום שני, 22 באוגוסט 2011

Top Pop 91 vol. 3


שם האוסף: Top Pop 91 vol. 3

תת כותרת: הלהיטים הגדולים של קית 91

חברת תקליטים: פונוקול/ Mercury

שנה: 1991

עורך: אורן קריסטל

הפקה: אבי מאור ודורית (דוריס) גולדמן

מק"ט: 845748-2

רשימת שירים:
1 Crystal Waters - Gypsy Woman (La Da Dee) (7" Version)
2 LaTour - People are Still Having Sex (Original 7")
3 Kylie Minogue - Shocked (DNA Mix Edit)
4 Bananarama - Long Train Running (7 Inch Version)
5 Technotronic - Move That Body (7'' Version) (feat. Reggie)
6 Nomad - Just a Groove
7 Salt 'N' Pepa - Do You Want Me? (Ben Librand Remix)
8 Quadrophonia - Quadrophonia (Original Version)
9 Melissa - Focus on the Bass (Quadro 7" Version)
10 Rebel MC - Tribal Bass (Foundation Edit) (feat. Tenor Fly and Barrington Levy)
11 Yello - Rubberbandman (Single Version)
12 Jason Donovan - R.S.V.P.
13 Triplets, The - You Don't Have to Go Home Tonight
14 Scorpions - Wind of Change
15 Zucchero - Senza Una Donna (feat. Paul Young)
16 Amina - Le Dernier Qui a Parle

עטיפה: כרגיל, עבודה של דובי בן יהודה. הפעם הוא עשה עבודה של דקה וחצי. לקח תמונה של זוג ועל הגוף שלהם שם טקסט, שרלוונטי לאוסף. למרות הזלזול, בסך הכל זאת עטיפה אסטטית ונעימה לעין. כרגיל בתקופה ההיא, אין חוברת פנימית והמידע על כל שיר ושיר מסתכם בשמו, ללא קרדיט נדרש של כותבים, מפיקים, חברות תקליטים וכו'. חבל. ציון עיצוב: 6

ביקורת ורקע: פחות מחודשיים אחרי הוצאת חלק 2 של טופ פופ 91, פונוקול מהרבה להוציא את חלק 3 של הסדרה. הסיבה: ברפרטואר הלועזי שלהם יצאו המון להיטים בקיץ אותה השנה ובפונוקול הזדרזו לעשות עליהם קופה.
התקופה של שנת 91 היתה התקופה בה מוסיקת הדאנס וההאוס החלה להשתלט על המצעדים בעולם והדבר הזה מתבטא נהדר בפרק הזה של טופ פופ. אם בעבר אמנים כמו קיילי מינוג, בננרמה וג'ייסון דונובן היו פותחים את האוסף, בפרק הזה הם כבר נדחקו לאמצע שלו והפתיחה המוחצת היא של השלאגרים ההאוסיים של קריסטל ווטרס ולאטור. בהמשך האוסף הוא מזגזג בין להיטי רחבות דוגמת אלו של נומאד וקאודרופוניה לבין להיטי פופ רדיופוניים כמו השירים של סאלט אן פפה ושלישיית הבנות המקסיקנית ההזויה The Triplets. סוף האוסף מסתיים כמו שהסתיימו מסיבות הכיתה באותן השנים - בבלדות קורעות ונצחיות, כולל ההמנון של הסקורפיונס שסוקר את נפילת חומת ברלין ולהיט האירוויזיון האדיר של אמינה.
האמת היא שככה עולם המוסיקה נראה באותם הימים. אם הייתם פותחים מצעד פזמונים, את ה-MTV או רשת ג' - אז התמהיל הזה של פופ, דאנס ובלדות כיכב בכל רגע. שנה שנתיים אחרי כן כל זה כבר השתנה והכל הפך להיות מאוד סקטוריאלי. גם בתכניות הרדיו, גם במצעדים, גם באוספים. היה מקום לדאנס, היה מקום לפופ, היה מקום לרוק ולמרבה הצער, משנת 1994 כבר היה נראה שאסור להם להתערבב.
בשורה התחתונה - טופ פופ 91 חלק 3 הוא אוסף טוב מאוד. לא רק תמונה טובה של איך שהמוסיקה נשמעה באותה תקופה, גם אסופה יפה 12 להיטים גדולים מאוד (מתוך 16 קטעים. אחוז יפה מאוד). בחנויות הוא זכה לתגובות לא רעות, אם כי היה ניכר שאוספים כמו טכנומניה שיצאו באותה תקופה לקחו את החלק הארי של העוגה ותשומת הלב.

ערך אספני: 80 ש"ח

ציון: 8

הפרסומת שליוותה את האוסף ברדיו:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה