יום שני, 22 באוגוסט 2011

Top Pop 92


שם האוסף: Top Pop 92

תת כותרת: הלהיטים החמים של הקיץ

חברת תקליטים: פונוקול/ London

שנה: 1992

עורכים: אורן קריסטל ואמיר כהן

הפקה: אורן קריסטל והדס שליסל

מק"ט: 515654-2

רשימת שירים:
1 Double You - Please Don't Go (Radio Mix)
2 Utah Saints - Something Good (Edit)
3 2 Unlimited - The Magic Friend (Album Version)
4 Khaled - Didi (Edit Version)
5 Incognito - Don't You Worry 'Bout a Thing (Edit)
6 Salt 'n' Pepa - Expression '92 (Hard ECU Radio)
7 Sir Mixalot - Baby Got Back (Album Version)
8 Shanice - I Love Your Smile (Driza Bone Single Remix)
9 2 Unlimited - Workaholic (Rap Version)
10 U-96 - Das Boot (Techno Version)
11 Interstate 69 - Tequila (feat. T. La Tone)
12 Jestofunk - I'm Gonna Love You (Radio Edit)
13 Technotronic - Move This (feat. Ya Kid K)
14 Shakespear's Sister - I Don't Care
15 Orb, The - Blue Room (Radio Edit)

עטיפה: אחרי שנים שפונוקול עבדו עם דובי בן יהודה כמעצב העטיפות שלהם, המעצב שעשה עבודה טובה בסוף האייטיז הפך ללא כל כך רלוונטי ופונוקול החליפו אותו. למרבה הצער, המחליפה שלו מריסה נינה גולדברג לא היתה יותר עדכנית. העטיפה של האוסף הזה היא בגדר גרפיקה של אינפנטילים. פשוט בושה שמוצר עם עטיפה כזאת הגיע לחנויות. ציון עיצוב: 0

ביקורת ורקע: הכישלון של חלק 4 של טופ פופ 91 וההצלחה במקביל של סדרה כמו טכנומניה, נראה היו שקברו את סדרת הדגל של פונוקול. חצי שנה עברה בלי טופ פופ, כשבעבר יצא פרק של הסדרה כל חודשיים-שלושה. אם זה לא מספיק, אז אדריכל הסדרה, אבי מאור, מי שהיה מנהל המחלקה הבין לאומית בפונוקול, עזב את החברה לטובת הליקון המתחרה ואחרי המעבר הזה מעריצי הסדרה החלו להספיד אותה ולצפות למותג החדש שפונוקול תוציא לאוספי הפופ שלה, אם בכלל. להפתעתם רבה, טופ פופ חזרה משום מקום באמצע שנת 1992. זה היה צעד מטופש ולא יצירתי מבחינת אנשי פונוקול, אבל לא היתה להם ברירה. סדרת טכנומניה לא נתנה מענה למי שחיפש את להיטי הפופ שהחברה יצגה בארץ והיו הרבה כאלו בזמן שפונוקול יצגה בארץ את פוליגראם. מכיוון שמנהל המחלקה הבין לאומית החדש, אורן קריסטל, היה איש דאנס ומועדונים - הוא חיפש את הפתרון הקל ביותר ונראה שלהוציא פרק חדש של טופ פופ היתה התשובה.
בעתיד קריסטל צפוי להפוך את סדרת טופ פופ לסדרה של יורודאנס למהדרין, באמצע שנת 1992 זה עדיין היה איפשהו באמצע. אוסף שכולל פופ, לצד רוק, לצד יורודאנס, כמה להיטי טכנו וגם Fאנק, היפ הופ ומוסיקה ערבית! הלהיטים באוסף גדולים, אבל הזלזול ניכר. העריכה לא מהודקת ולא תמיד חכמה והביצועים לשירים לפעמים לא נכונים. כך, מופיעים באוסף הזה גרסאות האלבום של הלהיטים של 2 אנלימיטד, כשברור שהציבור השתוקק יותר לגרסאות הסינגלים שהיו קשות כאן להשגה. זאת רק דוגמה אחת לחסרונות באוסף.
בעתיד ההזנחה הזאת של פונוקול בתחום הפופ והמיינסטרים צפויה לעלות לה בזיכיון להפצה בישראל של חברת פוליגראם ההולנדית. שכשזאת נתקה את הקשר עם פונוקול שנה וחצי אחר כך - היא עשתה זאת בין השאר בטענה שהחברה משקיעה המון בקטעים של חברות דאנס קטנות ומעט מדי בלהיטי הפופ של פוליגראם. בקיץ 1992 בהחלט אפשר היה להבחין שזאת המציאות.

ערך אספני: 20 ש"ח

ציון: 5

3 תגובות:

  1. ...ובקשר לגרסה של DOUBLE YOU לשיר Please Don't Go : לקרוא לזה "הביצוע המקורי" כשידוע שהמקור הוא של קיי סי אנד דה סנשיין בנד (ושהיה להיט גדול בשעתו)... נו, זה גם כן זילזול באינטיליגנציה.

    השבמחק
  2. מתי, זה היה אחד הסיפורים הסוערים בעולם המוסיקה באותה תקופה. דאבל יו האיטלקי הקליט את החידוש היורודאנסי הזה לשיר של קיי סי אנד דה סאנשיין באנד. השיר התחיל לצבור תאוצה באירופה, כשההרכב הבריטי קיי.דאבל יו.אס הוציאו גרסת כיסוי משלהם לשיר הזה, שנשמעה דומה מדי לגרסה של דאבל יו. היו משפטים ומריבות, אבל בסופו של דבר לא היה ניתן לעצור את הגרסה של ההרכב הבריטי מלצאת. העולם התחלק במקומות שבהם כל גרסה הפכה ללהיט. ברוב אירופה הגרסה של דאבל יו היא זאת שהצליחה, אבל בשווקים של ארה"ב ובריטניה זאת של קיי דאבל יו אס. בישראל הגרסה של ההרכב הבריטי הגיעה למקום הראשון במצעד, אבל הגרסה של דאבל יו גם נוגנה לא מעט

    השבמחק
  3. אכן שמעתי הן את הגרסה של דאבל יו והן את זו של KWS בזמן אמת... החידוש היחידי הוא שאת שתי אלה ניתן לרקוד, בעוד שאת המקור (של KC and the Sunshine Band) לא ממש היה ניתן.

    השבמחק