יום שני, 12 בספטמבר 2011

פרופסור מיקס 8


שם האוסף: פרופסור מיקס 8

חברת תקליטים: הד ארצי

שנה: 1991

עורכים: צ'רלי סולומון וקארן רוז

הפקה: קארן רוז

מק"ט: ARTON 19500-4

רשימת שירים:
1 Gary Clail - Human Nature (On The Mix Edit) (with On-U Sound System)
2 N-Joi - Anthem (The Original Mix)
3 Xpansions - Elevation (7")
4 Black Box - Strike It Up
5 Jellybean - What's It Gonna Be (Downtown 7'') (feat. Niki Haris)
6 Nicki Richards - Naked (Edit)
7 Gerardo - Rico Suave
8 Dr. Alban - Hello Afrika (7'' Edit) (feat. Leila K)
9 Snap! - Snap Mega Mix (7" Edit)
10 808 State -
In Yer Face (Edit)
11 Jefferson Airhead - Congratulations
12 Bingoboys - How To Dance (Radio Version) (feat. Princessa)
13 Another Bad Creation -
Iesha (7" Version)
14 Chico and Roberta - Natal

עטיפה: המאייר יקי קאופמן זנח את דמות הפרופסור, לטובת חבורת חיות שנושכות את הספרה שמונה שבנויה משני תקליטים ענקיים... די מצחיק, כשחושבים על זה. את האיור של קאופמן עבדה גרפית אורית חן-צדוק. ציון עיצוב: 7

ביקורת ורקע: נכנסתי לשוונג של סיקור סדרת "הפרופסור", הפעם לפנינו חלק 8, שאני חושב שהוא האחרון, או לפני האחרון בסדרת ה"מיקס" הרגילה. אני יודע לבטחה שאחריו יצא עוד פרק של ה"פרופסור הדיגיטלי", חלק 3 של הסדרה, לסיכום שנת 1991, אבל לא סגור עם יצא חלק 9 לסדרת המיקס. בכל מקרה, אחרי חלק 3 של הדיגיטלי כבר הגיע היטמן, ששינה את ההיסטוריה. ההיטמן הראשון יצא רק שנה אחרי פרק 8 של הפרופסור, אבל מדהים לראות את ההבדל. חלק 8 הוא אוסף מלא פילרים, ערוך בשלומאליות, שכשל בחנויות. אוסף מסדרה שהתקשתה להתחרות בסדרות של פונוקול (טופ פופ), אן.אם.סי (סופרמיקס) והליקון (האוסף של יוסף), שיצאו באותה תקופה. למעשה, בשלב הזה הפרופסור הפכה לסדרה החלשה ביותר מבין סדרות הלהיטים של ארבעת חברות התקליטים הגדולות בישראל, מה שהשאיר את המחלקה הבין לאומית של הד ארצי, למרות הפוטנציאל שלה, הרבה מאחור.
השנה שעברה בינו לבין היטמן לא שינתה המון, מבחינת החומרים שהיו בהד ארצי. רק שאוסף שערוך נכון, ממותג נכון, עם תמהיל נכון של שירים מסגנונות שונים, עשה את ההבדל. בעוד הפרופסור היתה לרוב סדרה כושלת עד ביינונית בהצלחתה, היטמן היתה סדרה מצליחה לכל אורך חייה (מלבד, אולי, בשנות ה-2000, אז היא דעכה). סדרת ההיטמן קידמה את המחלקה הבין לאומית של הד ארצי והפכה אותה למובילה בארץ למשך כל שנות התשעים. אן.אם.סי לא השכילו במשך כל העשור איך לעשות אוספי להיטים כמו שצריך, פונוקול איבדה את רפרטואר המיינסטרים שלה והליקון למדה לאט, עד שהיא גנבה את הבכורה להד ארצי עם חלוף המילניום.
קשה היה לחזות את השתלשלות העניינים הזאתי בחורף של תחילת 1991, החורף הגשום ביותר שישראל ידעה, בטח לא על פי הפרק החלש וההזוי הזה של הסדרה הגוססת, פורפסור מיקס. מה שכן, נעים להזכר.

ערך אספני: 30 ש"ח

ציון: 6

להורדה: http://www.mediafire.com/file/pca9tv97fejsm17/ProfessorMix8.rar

תגובה 1: