יום שבת, 3 בספטמבר 2011

Top Pop 93 - Dance Trance


שם האוסף: Top Pop 93 - Dance Trance

תת כותרת: 16 סופר להיטים למסיבת ריקודים

חברת תקליטים: פונוקול/ Polydor

שנה: דצמבר, 1992

עורכים: אורן קריסטל ואמיר כהן

הפקה: אורן קריסטל והדס שליסל

מק"ט: 516049-2

רשימת שירים:
1 2 the Core - Have A Nice Day (Saxy Jailhouse Single Mix)
2 L.A. Style - I'm Raving / O Si Nene (Radio Edit)
3 Leila K. - Open Sesame (Radio Edit)
4 Doctor Spin - Tetris (7" Mix)
5 Ace of Base - All That She Wants (Radio Edit)
6 East Side Beat - Alive and Kicking (7-Inch Mix)
7 2 Boys - I Won't Let You Down
8 Electroset - How Does It Feel? (Original Mix Edit)
9 Nomad - 24 Hours A Day (Classic Disco Edit)
10 Club 69 - Let Me Be Your Underwear (Original Radio Mix)
11 Turbo B. - I'm Not Dead! (Total Control Mix) (feat. Thea T. Austin)
12 K.W.S. - Hold Back The Night (K.W.S. Radio Version)
13 בארוק - אוריינט אקספרס (דאנס מיקס אדיט)
14 Age of Love, The - The Age of Love (Watch Out for Stella Mix)
15 Terry Hoax - Policy Of Truth (Radio Mix)
16 Shakespear's Sister -
Hello (Turn Your Radio On)

עטיפה: עטיפה שלישית ואחרונה שמריסה נינה גולדברג עצבה לסדרה וטוב שלא נתנו לה להמשיך. גולדברג יצרה עוד חינטרוש, הפעם זה נראה כאילו היא גזרה תמונות של דוגמנים ממעריב לנוער, צילמה אותם במכונת צילום באיכות גרועה והדביקה אותם על העטיפה. יכל להיות יצירתי, אם ילד בגן היה יוצר את זה. ציון עיצוב: 1

ביקורת ורקע: האוסף הזה יצא בימים האחרונים של 1992 וכולל את להיטי הריקודים הגדולים מהרפרטואר של פונוקול מהחודשים נובמבר-דצמבר אותה השנה. כפי הרבה פרקים בסדרת טופ פופ, האוסף מתנהג כמו מכונית ונותן לעצמו את שנת היצור של השנה הבאה, כדי שהאוטו יהיה, יעני, יותר חדש. טריק ישראלי, נראה לי.
בכל מקרה, לעניינו, אחרי שני פרקים כושלים של הסדרה ודעיכת סדרת טכנומניה, פונוקול הרגישה שסדרת טופ פופ דועכת ובשעה טובה הם החליטו שצריך לעשות משהו כדי להציל אותה. השלב הראשון היה במיתוג של הפרק הזה של הסדרה כ"טופ פופ 92 דאנס טראנס", כלומר כבר לא רק אוסף פופ, אלא אוסף של מה שחם ברחבות. פונוקול גם הביאו את הדיג'יי אמיר כהן, שכבר היה מעורב בכמה פרקים של הסדרה בעבר, כדי שיעשה מיקסים עדינים בין השירים, מה שיעביר את תחושת המסיבה שהאוסף אמור להעביר. אלו היו שני דברים חשובים, שהחלו את המהפכה שהסדרה תחווה מהפרק הבא שלה, בינתיים הסתפקנו ברפורמות האלו.
כאוסף "דאנס טראנס" הוא נפתח בהמון להיטי רחבות ענקיים, בעיקר בחסות חברות אינדי אירופאיות, אך גם מהרפרטואר של פוליגראם, שפונוקול עדיין יצגה. האוסף זכה להצלחה לא רעה, הרבה בזכות הקטע הרביעי שבו, להיט הבכורה של אייס אוף בייס, שכמה שבועות אחרי צאת האוסף הפך ללהיט עצום. חוץ מזה - יש כאן גם לא מעט פילרים די מעניינים, בין השאר גרסת הרייב של אלקטרוסט ל-Blue Monday של ניו אורדר, כשיש אנשים שעד היום גורסים שאלקטרוסט הם ניו אורדר עצמם. יש כאן גם את הלהיט הסקסי של קלאב 69, הרכב מוקדם של דיג'יי העל פיטר ראופר, את הנעימה של טטריס בגרסת דאנס של אנדרו לוייד וובר (כן, כן, זה מהמחזות זמר!) וגם נקודה ישראלית, ההרכב בארוק. ההרכב, בהנהגת הדר גולדמן (כיום איש פרסום מצליח), הוא גלגול מאוחר של הרכב הגל חדש הישראלי מהאייטיז - סיאם. הקטע באוסף הוא לא השיר הטוב ביותר שלהם, אבל האלבום של בארוק, שיצא באותה תקופה בפונוקול, כולל כמה קטעים אינדי-גל חדש מעניינים וביחד עם הרכבים נוספים שפונוקול הוציאה והחתימה באותה התקופה, ביניהם שפיות זמנית והג'ינג'יות, נראה היה שפונוקול נמצאת בכיוון טוב גם מבחינת המחלקה הישראלית שלהם. למרבה הצער, בארוק, על נסיונות האלטרו-פופ שלה, לא הצליחה והתפרקה. הג'ינג'יות, לעומת זאת, שהורכבו מתמיר אלברט שפרש מהרכב האינדי הירושלמי נושאי המגבעת, ביחד עם אמיר צורף שעזב את נוער שוליים, היו להצלחה יפה והם הוציאו את אלבום האלקטרו-פופ הטוב ביותר שיצא בישראל, שאף הגיע למעמד אלבום זהב.
בסך הכל, הימים של ערב השנה 1993 היו ימים יפים בפונוקול, שסכמה שנה מוצלחת. ההתחדשות של סדרת טופ פופ, ההצלחה האדירה והחלוצית של סדרת טכנומניה, ההחתמות המוצלחות במחלקה הישראלית והשוס הכי אדיר - ההחתמה של אייס אוף בייס לשוק הישראלי. פונוקול היו בחוד החנית של הסצינה, עם צוות שהיה עם היד על הדופק. הם גילו להיטים מכל העולם, לפני שהם קרו, הדוגמה של אייס אוף בייס היא הטובה ביותר לכך. ההרכב השבדי הצליח בישראל לפני כל מקום אחר בעולם, בזכות האנשים החרוצים והחדים של פונוקול.
אלו היו, כאמור, ימים יפים בפונוקול, ימים יפים שבהמשך 1993 הסתבר שהיו בגדר השקט שלפני הסערה.

ערך אספני: 25 ש"ח

ציון: 7

להורדה: http://www.mediafire.com/download/0adfxa15dat1rid/TOPOP93.rar

3 תגובות:

  1. לא יודע למה אני זוכר את זה, אבל Turbo B הוא הראפר מ-SNAP...

    השבמחק
  2. נכון ותיאה אוסטין, ששרה איתו בשיר הזה, היא הזמרת של סנאפ. הם חשבו שהם יכולים להצליח לבד, אבל הם ממש לא

    השבמחק
  3. איזה כיף שיש Link להורדה!!!
    יש לי את האוסף הזה באיכות די טובה (באדיבות D9D האגדי) אבל המעברים משיר לשיר לא ממש חלקים. עכשו סגרתי את הפינה הזאת!
    כולי תקווה שיהיו הורדות לשאר הפרקים של Top Pop שחסרים לי...

    השבמחק