יום חמישי, 12 בינואר 2012

אוסף הלהיטים של Dancing Baby


שם האוסף: אוסף הלהיטים של Dancing Baby

תת כותרת: אוגה צ'אקה - לרקוד עם בייבי

חברת תקליטים: אן.אם.סי/ Saban - Israel

שנה: מאי, 1999

עריכה: תומר גלט

הפקה: ארז פרי, אליסון מאייר וליז דניאל

מק"ט: 20417-2

רשימת שירים:
1 Dancing Baby - Intro: "Ooga Chaka" (Part 1)
2 Clueless - Hooked On A Feeling
3 Tarkan - Simarik
4 Gloria Gaynor - I Will Survive (Spanglish Radio Mix)
5 Team, The - The Word Is Grease
6 Mousse T - Horny (vs. Hot 'N' Juicy)
7 Discomen - Blame It On The Boogie
8 Touch And Go - Would You...?
9 Luv Lite Massive - Tequila
10 Cindy Lauper - Hey Now (Girls Just Want To Have Fun)
11 Foundation - Get Up (September)
12 X-Treme - That's The Way
13 Nomads - Yakalelo
14 Blockster - You Should Be...
15 Dancing Baby - Club Intro: "Ooga Chaka" (Part 2)
16 Fun Master - The Bird Song
17 איל ברקן - Good Morning Israel
18 Clueless - Hooked On A Feeling (Vocal Mix)

עטיפה: הילית בן מאיר עצבה את העטיפה המושלמת לאוסף, עטיפה שמככב בה התינוק המרוקד על עיצוב תלת מימד אופייני לתקופה. ציון עיצוב: 9

ביקורת ורקע: האתר הזה בדרך כלל מפאר ומהלל את שנות התשעים, אבל אני חייב להודות שהיו גם כמה דברים מעצבנים ובלתי נסבלים בעשור הזה והתינוק הנשכח ה"דאנסינג בייבי" כנראה עומד בראשם.
עם כניסתו של המשחב לכל בית בעולם המערבי והזמינות המתגברת של האינטרנט, הפריצה של התינוק המרקד היתה עניין כמעט צפוי. התינוק, שהומצא על ידי חברת תוכנה אמריקאית שמתמחה באינימצייה תלת מימדית, צורף לכל מני תוכנות ופרסומים שלה. הרעיון היה פשוט. תינוק, שמאוייר באנימציה תלת מימדית, רוקד בצורה מבוגרת לכל מני להיטים ידועים (YMCA וכאלו) ושר איתם את המשפט החוזר "אוגה צ'אקה אוגה צ'אקה אוגה צ'אקה".
התגובות היו כל כך טובות שחברת הבידור "סבן" של חיים סבן (מי שאחראים ל-Power Rangers, לקיד וידאו ולסדרות אנימציה נוספות) קנתה את זכויותיו והתחילה להריץ אותו בכל מקום. בהתחלה זה היה בפרסומות ובאתרי אינטרנט, אבל מהר מאוד הוא הגיע לתכניות הילדים. בישראל הוא כיכב בהתחלה בסדרת הילדים בשבת בבוקר "סטגדם!" בערוץ 2. הדאנסינג בייבי היה כזה להיט שהתחילו ליצור לו כל כך הרבה מרצ'נדייזים שזה היה כבר מגוחך. כך, נוצרו לבייבי קו מוצרי צעצועים ומתנות, הכולל תינוק 'אוגה צ'אקה' מדבר - בובה עומדת בגודל 8 אינטש, עם ראש וידיים גמישות, שמשמיעה את האוגה צ'אקה בלחיצה על החיתול; בובה אלקטרונית שרה ורוקדת, הניתנת להלבשה על עכבר של מחשב; חולצות עם הדמות; מוצרי נייר - פולדרים, דפדפות, פנקסים עטים ועפרונות; תחתוני בוקסר; גרביים; עניבות; תקליטורי מחשב; דיסקים מוסיקליים; ספלים, מגנטים, מחזיקי מפתחות ועוד.
השיא היה כשהדאנסינג בייבי הגיע לסדרה "אלי מקביל". אותה סדרה סופר מצליחה על עורכת דין ניירוטית, שפנתה למבוגרים בעיקר, נפלה גם היא קורבן כשהתינוק התחיל להופיע בחזיונות של גיבורת הסדרה במשך כמה פרקים. כשזה קרה, גם המבוגרים נפלו שדודים לתינוק המציק.
דיסק האוסף לא אחר להגיע ואן.אם.סי הם אלו ששתפו פעולה על חברת "סבן - ישראל" כדי להוציא אותו. האוסף, שערך תומר גלט, כלל כמובן ג'ינגלים שכללו את המהום ה"אוגה צ'אקה" וגם כל מני להיטים שוטוטניקים שהתינוק רקד להם במקומות כאלו או אחרים. מקטעים של הביג'יז ועד לחידושים של "I Will Survive". הקשר נוסף לטלוויזיה באוסף הזה מופיע בזכות הקטע "Simarik" של טראקאן שמככב היום כפתיח של לונדון וקישנבאום, אבל אני חושב שהסיבה שהדיסק כלל שומר מסך של התינוק היתה סיבה יותר מכרעת לרכישתו על ידי אנשים.

ערך אספני: 15 ש"ח

ציון: 7

תגובה 1:

  1. כל תקופה והטוב שבה והפחות טוב... אי אפשר להתעלם מהעובדה שפעם (לא כל כך מזמן, 10, 20 שנים) אנשים היו יותר מדברים ומתקשרים אחד עם השני ביחס להיום ! מה שכן אני לא כל כך אוהבת את תמונת התינוק על מנת להגדיל מכירות !

    השבמחק