יום שבת, 5 במאי 2012

200% פיור דאנס

שם האוסף: 200% פיור דאנס

תת כותרת: 200% דאנס טהור

חברת תקליטים: הליקון

שנה: יוני, 1995

עריכה והפקה: אלי בראל

מק"ט: HL9211-2


רשימת שירים:
1 Mark'oh - Tears Don't Lie (Short Mix)
2 Shell Shock - Shell Shock
3 JX - You Belong To Me (JX/ Red Jerry Edit)
4 Westbam - Bostich (Video Cut) (Hands on Yello)
5 Crystal Waters - What I Need (LP Radio Edit)
6 Deuce - Call It Love (Teen Sparkle Mix)
7 Sister Bliss - Oh! What A World (Big Bold Seven Inches)
8 New Atlantic - The Sunshine After The Rain (Two Cowboys 7" Edit) (with U4EA and feat. Berri)
9 International Grooves - Time To Move
10 Lavinia Jones - Sing It To You (Dee-Doob-Dee-Doo) (Radio Edit)
11 Gloworm - Young Hearts (7" Edit)
12 U96 - Club Bizarre (Airplay Edit)
13 Mory Kante - Yeke Yeke (Hardfloor Edit)
14 Pini Abe - Let Me Take You Higher (feat. DJ Scratch)
15 Lisa Moorish - Just The Way It Is (Tin Tin Out Mix - Edit)
16 Intrance - Take On Me (Single Version)
17 Escrima - Train Of Thought (Edit)
18 Jimmy Somerville - Heartbeat (Mars Plastic Mix)

עטיפה: כמו החלק הקודם, גם כאן העיצוב הוא של יעל שילר והוא נראה ממש טוב. ציון עיצוב: 8

ביקורת ורקע: שנה אחרי החלק הראשון הגיע פרק ב' של סדרת "פיור דאנס" המעולה, באוסף שכולל המון להיטי רחבות, בעיקר מבריטניה, גרמניה ומישראל (!). הלהיטים הבריטים הם תוצר בעיקר של החברות GO!Beat ו-FFRR שהליקון בזמנו הוציאו בארץ דרך חוזה ההפצה שלהם עם פוליגראם והקטעים הגרמניים הם בעיקר מהלייבל Urban/Motor שגם הגיעו לכאן באפיק של פוליגראם.
הסיפור המעניין כאן הוא הקטעים הישראלים, שלושה במספר יש כאן, כולם פרי יצירתו של פיני אייב (ארונבייב). פיני היה אז בחור בן 19, עם השכלה במוסיקה קלאסית, שגילה יום אחד את עולם הדאנס, זרק את הפסנתר, קנה סינתיסייזר והתחיל להפיק קטעים.
בהליקון התלהבו ממנו והחתימו אותו דרך תת הלייבל שלהם "ביג פוט", שהיה סוג של מחלקת הדאנס של הליקון (אחר כך גם דנה אינטרנשיונאל הוחתמה בביג פוט). פיני אחראי באוסף הזה לשלושה קטעים - מספר 2, 9 ו-14, קטעים לא רעים בכלל.
המטרה בהחתמתו של פיני בהליקון היתה למטרות יצוא. בהליקון חשבו להתחיל להוציא מוסיקה לחו"ל ולשוק הדאנס העשיר וזאת היתה הפעולה הראשונה בתחום. למרבה הצער ההחתמה של פיני לא השיגה את המטרה והקריירה שלו דעכה בהמשך העשור.
לפני שאתם מזילים דמעה, יש לסיפור הזה סוף טוב. פיני חזר לעבוד עם הליקון בתחילת שנות ה-2000, כשאלו חיפשו מישהו שיפיק פרוייקטים יותר פופיים ברפרטואר שלהם. פיני נקרא לדרך קודם כל כדי לעדן את הסאונד המלוכלך של סבלימינל והצל ואחרי שהפרוייקט הזה היה להצלחת ענק, הוא הפיק בהליקון את הזמרת רוני סופרסטאר ואחר כך את שירי מיימון, גם את שתיהן בהצלחה גדולה.
במסגרת העבודה שלו עם מיימון, פיני גם כתב והפיק את השיר "השקט שנשאר" שיצג את ישראל באירוויזיון של 2005. השיר הגיע למקום הרביעי בתחרות והוא השיר המצליח ביותר של ישראל בתחרות ב-14 השנים האחרונות (מאז הזכייה של דנה אינטרנשיונאל), מה שנתן את החותמת הסופית לכך שפיני הוא אחד ממפיקי הדאנס והפופ החשובים בארץ בעשרים השנים האחרונות.

ערך אספני: 15 ש"ח

ציון: 7

7 תגובות:

  1. חוץ מהקטעים של פיני אייב שהיו באמת ברמה גבוהה צריך לציין כאן גם את Deuce - Call It Love ו-Lavinia Jones - Sing It To You - שני קטעים שהיו מאוד מזוהים עם קופסת הלהיטים והמצעד הלועזי של אותה תקופה

    השבמחק
  2. שני קטעים נחשבים לקלאסיקות איביזה. הרמיקס למורי קאנטה ואסקרימה. אני חושב בעצם שרק את מורי קאנטה הייתי לוקח מהאוסף הזה. השאר נשכח כבר כעבור שנה.

    השבמחק
  3. Shell Shock זו יציאה חד פעמית מעולה. לא פעם או פעמיים חיפשתי אחר חומרים נוספים תחת אותו השם ולא מצאתי כלום ועכשיו אני מבין למה.

    השבמחק
    תשובות
    1. כן shell shock היה אחד ההכי טובים וגם היום אני שומע את השיר שבא מתוך האוסף הזה ד"א אני מחפש את זה להורדה אבל לא מוצא בשום מקום

      מחק
  4. איך אפשר להשיג את האוסף הזה? יש להורדה?

    השבמחק
  5. יש לי את האוסף הזה מקורי כמו עוד הרבה טובים ואחרים כמוהו, מוכר אותו ב 100 ש"ח, מי שמעוניין צרו קשר.

    השבמחק