יום רביעי, 9 במאי 2012

500% פיור דאנס

 
שם האוסף: 500% פיור דאנס

חברת תקליטים: הליקון/ ראש 1

שנה: 1997

עריכה: חיים רייכנטל

הפקה: אבי מאור וגיא אילון

מק"ט: HL9226-2


רשימת שירים:
1 JX - Close To Your Heart (Original Edit)
2 Gala - Let A Boy Cry
3 U2 - Discotheque (DM Tech Radio Mix)
4 Future Breeze - Why Don't You Dance With Me (Radio Mix)
5 MR - To France (JPO and Beam Video Mix)
6 Mary Kiani - 100% (One World Radio Edit)
7 SL2 - On A Ragga Tip (Goodfello's Radio Edit)
8 Yello - To The Sea (Radio Version/ Northern Mix) (feat. Stina Nordenstam)
9 Whirlpool Productions - From: Disco To: Disco
10 Byron Stingily - Get Up (Everybody) (Radio Edit)
11 Westbam - Born To Bang (Short Cut)
12 Hondy - Hondy (No Access) (Radio Edit)
13 Sub. Merge - Take Me By The Hand (Radio Edit) (feat. Jan Johnston)
14 Lithium - Ride a Rocket (Lithium 7" Edit) (with Sonya Madan)
15 Kavana - I Can Make You Feel Good (The Rapino Brothers Edit)
16 Amber - Colour Of Love (Original Edit)
17 Orb, The - Toxygene (Edit)
18 Empirion - Narcotic Influence (Edit)

עטיפה: אחרי סדרת העטיפות היפות שיעל שילר עשתה לארבעת החלקים הראשונים של הסדרה, היא עברה מיתוג מחדש, עם תדהר תמוז מאורדיסק שנקרא לעצב משהו חדש. הוא יצר משהו הייטקיסטי כזה, תלת מימדי ונקי, בקו שילווה את הסדרה עד סוף דרכה - שישה פרקים אחר כך. ציון עיצוב: 8

ביקורת ורקע: ב-1997 הצטרף אדם חדש להליקון, חיים רייכנטל הירושלמי. רייכנטל הגיע להליקון דרך הפקה ועריכה ברשת ג' של אז, בעיקר באפיקים המוכרים לי של התכנית "קופסת הלהיטים" עם עופר נחשון והמצעד הלועזי, שגם אותו הגיש נחשון וערך יוסי כסיף המוכשר. רשת ג' של אותם הימים היתה תחנה צעירה ותוססת, ששידרה מוסיקה מכל העולם, היתה מואזנת על ידי מאות אלפים והיתה מושא לחיקוי על ידי התחנות האחרות בסקלה.
בתחילת דרכו בהליקון רייכנטל המשיך למלא תפקידים ברשת ג', אבל אחרי שזאת הפכה לתחנה נבערת, שלא לומר פרימיטיבית, בגלל החלטה מערכתית וממשלתית מטומטמת, רייכנטל עזב את קול ישראל ועבר להתמקד בתחום תעשיית המוסיקה.
רייכנטל נמצא בהליקון עד היום, תוך כדי שהוא אמון על הדאנס והפופ בחברה הותיקה, תפקיד שהוא עושה בצורה כשרונית וראויה להערצה. ב-15 שנות עבודתו בהליקון הוא חתום על עשרות אוספים, ביניהם הדיסקים של סדרת Now האיכותית.
אחד האוספים הראשונים שרייכנטל ערך בהליקון היה הפרק החמישי של הסדרה בת השלוש שנים של הליקון, "Pure Dance". רייכנטל ראה לנכון למתג את הסדרה מחדש עם עיצוב רענן של העטיפה, שיתוף פעולה עם מגזין הנוער "ראש 1" ויצירת פרק שיחסית לסדרה עמוס בלהיטי דאנס שעשו זאת במצעדים. הוא עשה זאת באמצעות העשרת הקטלוג של הליקון בלקיחת להיטים מחברות תקליטים אחרות. כך מככבים כאן שירים בחסות אן.אם.סי, BNE ו-IMP, כל אלו לצד קטעים אירופאים ובריטיים שהליקון יצגו בארץ בזכות חוזי ההפצה שלהם עם XL Recordings ועם פוליגראם.
500% הוא אחד החלקים הטובים של הסדרה, אבל למרבה הצער זה לא העיד על העתיד ושלושת הפרקים הבאים סמנו התדרדרות באיכותה ובמעמדה. כל זה שוקם בשני הפרקים האחרונים שלה, שהסיקור שלהם יבוא בקרוב.

ערך אספני: 25 ש"ח

ציון: 8

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה