יום שבת, 11 באוגוסט 2012

רומנטיקה קלאסית


שם האוסף: רומנטיקה קלאסית

תת כותרת: ממיטב היצירות הקלאסיות - Classical Moods

חברת תקליטים: הד ארצי

שנה: 1992

עריכה: רן עצמון

הפקה: רן עצמון ונפתלי גודש

מק"ט: 19519

רשימת שירים:
1 Boston Symphony Orchestra - Beethoven's Symphony No. 5 In C Minor, Allegro Con Brio
2 Boston Symphony Orchestra - Mozart's Eine Kleine Nachtmusic, Allegro
3 La Petite Bande - Vivaldi's The Four Seasons, "Spring", Allegro
4 RCA Victor Symphony Orchestra - Handel's Water Music, "Alla Hornpipe"
5 Boston Pops Orchestra - Mendelssohn's Spring Song
6 Chicago Symphony Orchestra - Tchaikovsky's Swan Lake, "Waltz of the Swans"
7 Philadelphia Orchestra, The - Grieg's Peer Gynt Suite No. 1, "Morning"
8 English Chamber Orchestra - Mozart's Symphony No. 40 in G Minor, Allegro Molto
9 Festival Strings Lucerne - Bach's Suite No. 3 in D, Air
10 Baroque Chamber Orchestra, The - Pachelbel's Canon
11 Baroque Chamber Orchestra, The - Albinoni's Adagio
12 Monteverdi Orchestra, The - Rodrigo's Concierto de Aranjuez, Adagio
13 Jorg Demus - Beethoven's Sonata in C Sharp Monor Opus 27 No.2 "Moonlight", Adagio

עטיפה: אורית חן צדוק עצבה משהו פשוט ונחמד שקולע לקונספט של האוסף ככזה של מוסיקה קלאסית. ציון עיצוב: 7

ביקורת ורקע: טוב, זה אולי נראה לא קשור, אבל גם מוסיקה קלאסית היא מוסיקה לועזית ומכאן שהאוסף "רומנטיקה קלאסית" ראוי להופיע כאן.
לא שיש לי יותר מדי מה להגיד על האוסף. אני לא מומחה מוסיקה קלאסית ואני לא יודע לזהות אם המבצעים כאן הם טובים יותר או פחות או האם האסופה הזאת מעניינת וחשובה או לא.
לראייתי, מדובר באוסף להיטי מוסיקה קלאסית. קטעים שכולם מכירים, בין אם הם מתעניינים בז'אנר או לא. עורך האוסף, רן עצמון, שבדרך כלל ערך אוספי פופ ורוק כמו "היטמן" ו"היטליסט", ערך גם את האוסף הזה, שהיה די חריג לרפרטואר האוספים של הד ארצי. הפילוסופיה כאן היא די "היטמנית" ולפי מה שזכור לי, עצמון סיפר לי בזמנו שהאוסף היה להצלחה גדולה.
את הידע שלו בתחום, אני משער שעצמון אסף בזמן שהוא היה, לפני עבודתו בהד ארצי, מוכר בחנות התקליטים המיתולוגית "ספיר", שפעלה במדרחוב בן יהודה בירושלים ושמכרה בעיקר מוסיקה קלאסית. בכלל, מוסיקה קלאסית היא תחום שמוכר למשך כל השנים המון בישראל, חנויות תקליטים תמיד עשו ממנו בוחטות, אבל בסך הכל, לחובביי המוסיקה האחרת, תעשיית מוסיקה הקלאסית על כל הצלחתה, עוברת לנו מעל הראש. כאילו היא לא קיימת.
על פי עצמון, מדובר בדיסק המוסיקה הקלאסית הנמכר בכל הזמנים בישראל, כשהאוסף הזה הגיע למעמד של זהב, כלומר מכר יותר מ-20 אלף עותקים!
בכל מקרה, למרות הצלחת האוסף הזה, הד ארצי לא חזרו לעשות יותר מדי אוספי מוסיקה קלאסית, אבל חברות אחרות, בעיקר הליקון, כן עשו (ועדיין עושות) אוספים כאלו. בין אלו ניתן למצוא את סדרת האוספים "קולות מהשמיים", שיצאה בהמשך העשור והיתה לאחת ההצלחות הגדולות של תעשיית המוסיקה המקומית באותה התקופה.
לסיום, אם מישהו יכול להרחיב קצת על נושא האוספים הקלאסיים ובכלל על תעשיית המוסיקה הקלאסית בישראל, אני אשמח אם הוא יעשה זאת ברובריקת התגובות או שיכתוב לי.

ציון: 9

תודה לגידי לב, אחי היקר, שהאוסף סוקר באדיבותו

3 תגובות:

  1. האוסף הזה מכר יותר מעשרים אלף חתיכות והיה תקופה ארוכה האוסף הקלאסי הכי נמכר בארץ. ההצלחה די הפתיעה אותנו ולכן יצא המשך, רומנטיקה קלאסית 2 ובולרו שלאחר מכן נמכרו כשלישייה.
    כל החומרים פה הם שלRCA וכל פעם כשהם היו מקבלים דוחות תמלוגים הם היו מבררים שאין כאן טעות. המספרים העצום שהאוסף מכר היה סנסציה גם במונחים גרמניים והם ממש ללא האמינו לנו שאלה המספרים.

    השבמחק
  2. נכון! נזכרתי שעבדתי אז בסטימצקי והאוספים יצאו והייתי קונה אותם לאבא שלי תמיד לימי הולדת. איזה קיטש אבל נחמד. זה כמו לצפות רק בסרטים מומלצים באופן רשמי ולא לגוון.

    השבמחק
  3. היה לי פעם, בשנות ה-90, אוסף ממש טוב של מוזיקה קלאסית. נדמה לי שזה היה בארבעה חלקים, כאשר כל חלק מכיל 2 דיסקים. על העטיפות היו ציורים של המלחינים (צ'ייקובסקי, בטהובן, באך, מוצארט וכו') נוסעים בקדילאק. מישהו יודע למה אני מתכוון? אני מחפש את האוסף הזה בנרות.

    השבמחק