יום שבת, 6 ביולי 2013

זר ברדיו



שם האוסף: זר ברדיו

תת כותרת: להיטי שנות ה-60

חברת תקליטים: MMG Records, רדיו חיפה 107.5אף.אם

שנה: 1999

עריכה והפקה: רן עצמון

יחסי ציבור: אירה פוקס

מק"ט: 001MMFCD

רשימת קטעים:
1. Middle of the Road - Chirpy Chirpy Cheep Cheep
2. Shocking Blue - Venus
3. Archies, The - Sugar Sugar
4. Swinging Blue Jeans, The - The Hippy Hippy Shake
5. Billie Davis - Tell Him
6. Bolland and Bolland - You're in the Army Now
7. Equals - Baby Come Back
8. Stars on 45 - Abba Medley
9. Herman's Hermits - There's A Kind Of Hush
10. Swinging Blue Jeans, The - You're No Good
11. Yardbirds - For Your Love
12. Troggs, The - Love is All Around
13. Earth and Fire - Memories
14. David Garrick - Lady Jane
15. Billie Davis - Angel of the Morning
16. Dave Dee, Dozy, Beaky, Mick & Tich - Bend It!
17. The Beau Brummels - Just a Little
18. David Garrick - Dear Mrs. Applebee
19. Troggs, The - With a Girl Like You
20. Herman's Hermits - I'm Into Something Good
21. Kenny Rogers - Ruby, Don't Take Your Love to Town (with the First Edition)
22. Marmalade, The - Ob-La-Di, Ob-La-Da
23. Middle of the Road - Chirpy Chirpy Cheep Cheep 1999

עטיפה: עיצוב של "סטודיו רפאל אדטו". על העטיפה יש דוגמנית שאמורה להראות כאילו היא מהסיקסטיז, אבל בפועל נראית סתם כמו מישהי שלא יודעת להתלבש. היא שותה בירה באדווייזר (הצ'כית, לא באד האמריקאית) ולא ברור אם זאת פרסומת סמויה. לוגואוים ופונטים סבבה, בסך הכל. בסך הכל עטיפה שאמורה להיות בסדר, אבל שיצאה לא משהו.. ציון עיצוב: 5

ביקורת: אוסף קצת יוצא דופן. לא בגלל התוכן שלו, יותר בגלל שזהו האוסף היחידי שאני מכיר שחברת MMG הוציאה. MMG שזה Media Man Group היא חברה שהוקמה לפני עשרים שנה ושתפקידה העיקרי הוא ניהול זכויות יוצרים של שירים ומכירתם לפרסומות.
בסוף שנות התשעים החברה הזאת התרחבה גם לחברת תקליטים. אני לא יודע על הרבה הוצאות של MMG, אבל האוסף הזה, לפי מספרו הקטלוגי הוא האלבום הראשון שיצא שם ודיסק אחר, "בתיאבון", אלבום הבכורה של בתריי זוזיי (להקתו של רם אוריון מנושאי המגבעת) נושא את המספר הקטלוגי MMGCD004. כך שיש לפחות ארבעה דיסקים בלייבל הזה. בכל מקרה, האתר Mooma (אינציקלופדיה מעולה למוסיקה ישראלית), טוען ש"האלבום בתיאבון יצא בלייבל עצמאי חדש, "מדיה מן גרופ", שפעילותו נפסקה זמן קצר אחרי הוצאת האלבום".
נחזור לאוסף "זר ברדיו", הראשון בלייבל. האוסף נערך על ידי רן עצמון, אותו גורו של אוספים מהד ארצי שהביא לנו את היטמן ושאר אוספי החברה, שאחרי שהוא עזב את הד ארצי, עבד במשך תקופה קצרה ב-MMG. את האוסף "זר ברדיו" עצמון רקח ביחד עם אנשי רדיו חיפה, שם הוגשה מדי שבת תכנית עם שם זהה, תכנית של מוסיקת שנות השישים בהגשת טלי ליברמן ויחיאל כץ.
מכיוון ש-MMG, בניגוד לחברות תקליטים אחרות, לא החזיקה בזכיון לרפרטואר בין לאומי כלשהו (דוגמת הד ארצי, שייצגה בארץ את הרפרטואר של וורנר ברדרס), עצמון נאלץ להיות יצירתי באיסוף הקטעים באוסף. כך, עצמון הביא לאוסף הזה קטעים שהזכויות עליהם היו "פתוחות", כלומר קטעים שיצאו בחברות תקליטים שכבר פשטו את הרגל ושכל מי שנותן כמה דולרים יכול להשתמש בהם. הרעיון של MMG לא היה מהפכני. חברת פונוקול, עוד חברה שלא יצגה אף רפרטואר בין לאומי באותם השנים, הוציאה גם היא כמה אוספי סיקסטיז כמה שנים קודם לכן, והיא גם כן השתמשה בלא מעט קטעים שמופיעים כאן.
למרות זאת, מדובר באוסף חביב, עם כמה פאשלות. נתחיל בפאשלות - יש באוסף הזה את הגרסה המקורית של להיטם של סטטוס קוו "In the Army Now", הגרסה של צמד האחים ההולנדים בולאנד. הגרסה הזאת היא מ-1983... עוד פאשלה היא המצאותה של המחרוזת של להיטי אבבא של Stars on 45 מ-1980. זה אמור להיות אוסף שנות השישים, לא? אז לא רק שיש כאן שני להיטי אייטיז, הוא גם נפתח עם שיר מ-1971, ממשיך לשיר מ-1970 ורק אז עובד לכל מני קטעי אולדיז, בעיקר של להקות מה-British Invasion. למרות הפאשלות האלו, יש כאן גם די הרבה קטעים טובים, אבל זה לא הספיק והאוסף הזה, שהופץ על ידי הליקון, ממש לא הצליח, למעשה רק לאחרונה נתקלתי בו בפעם הראשונה. אולי בחיפה, שם הוא ליווה תכנית רדיו, הוא זכה להצלחה יותר משמעותית, אבל בשאר הארץ ממש לא.

ערך אספני: 5 ש"ח

ציון: 6

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה