יום שישי, 26 בספטמבר 2014

Sexy Funky Cool


שם האוסף: Sexy Funky Cool

תת כותרת: סקסי פאנקי קול - Soul, R&B, Hip Hop and More

חברת תקליטים: הד ארצי

שנה: 1996

עריכה: מומי לוי, שי ברזילי, אורי פלדמן ורן עצמון

הפקה: רן עצמון

מק"ט: ARTON-19618

רשימת שירים:
1. Sexy Funky Cool - Intro... (0:39)
2. Nonchalant - 5 O'clock (4:43)
3. Adina Howard - Freak Like Me (LP Version) (4:12)
4. Mark Morrison - Return Of The Mack (C&J Radio Edit) (3:32)
5. Aaliyah - Back And Forth (3:49)
6. Notorious B.I.G., The - One More Chance/ Stay With Me (Radio Edit) (4:14)
7. Mary J. Blige - Be Happy (Radio Edit) (3:52)
8. Chantay Savage - I Will Survive (Original Radio Edit) (4:15)
9. TLC - Red Light Special (5:02)
10. Brandy - Baby (Radio Edit) (4:20)
11. Soul For Real - Every Little Thing I Do (Radio Version) (3:47)
12. Faith Evans - You Used To Love Me (4:28)
13. R. Kelly - Down Low (Nobody Has To Know) (LP Version) (4:47)
14. Jodeci - Freek 'n You (Radio Edit) (4:18)
15. Jade - Every Day Of The Week (4:54)
16. Junior M.A.F.I.A. - I Need You Tonight (Extended Radio Mix) (4:28)
17. Silk - Hooked On You (4:27)
18. Monica - Don't Take It Personal (Just One Of Dem Days) (Radio Edit) (4:14)

עטיפה: עיצוב של דור כהן. תמונה של זוג אפרו-אמריקאים מתגפפים. על התמונה הטקסט של האוסף בצבעים חמים. יש כאן גם מחזור של אזהרת ה"Parental Advisory" המפורסמת, שתורגמה לעברית. המקור של האזהרה בעברית היה באוסף "היפ הופ הוראיי" שיצא שנתיים קודם והאזהרה מתאימה גם לכאן באופן חינני. בסך הכל עטיפה יפה. ציון עיצוב: 7

ביקורת ורקע: כשאנשים בישראל מתבקשים לעשות אסוציאציה למוסיקה של שנות התשעים, בדרך כלל מציינים את הגראנג', הבריטפופ, ההאוס, היורודאנס, הטקנו, הטראנס והטריפ הופ. כל האסוציאציות טובות ונכונות, אבל למעשה, למרות כל אלו, הניינטיז למעשה, יותר מכל, הוא העשור של המוסיקה השחורה. בארצות הברית, שזה איפה שזה נחשב, המוסיקה השחורה השתלטה באופן מוחלט על מצעדי המכירות והלהיטים ועם כל הכבוד לכל שאר הז'אנרים, האר-אנד-בי וההיפ-הופ הם ההצלחות המסחריות הגדולות ביותר של העשור.
בישראל היה לז'אנרים האלו קשה לחדור למיינסטרים הרחב, בעיקר בגלל התעלמות של התקשורת. להיטי אר-אנד-בי, היפ-הופ וראפ שבכל זאת עשו זאת כאן, עשו זאת כלהיטי פופ דרך המיינסטרים, אבל בגדול התחום הזה נותר יחסית בתולי בארץ.
הראייה לכך היא מיעוט אוספי המוסיקה השחורה שיצאו בארץ בניינטיז. כמות אוספי המוסיקה השחורה שיצאו בישראל במשך כל שנות התשעים היא פחותה מכמות אוספי הדאנס שחברה כמו IMP הוציאה בשנה אחת בלבד בניינטיז.
אבל לא הכל היה שחור בתחום. במקביל להתעלמות של התקשורת וההמונים מהז'אנרים השחורים, בשטח, בשקט-בשקט, הוא גם זכה לכל מני הצלחות יפות. בכל הארץ צצו להם מועדוני מוסיקה שחורה, שזכו להצלחה יפה, גם ללא הכרה במוסיקה הזאת במיינסטרים. בירושלים, לדוגמה, המועדון המצליח ביותר באותם השנים היה מועדון האקספוזה באיזור התעשיה בתלפיות. למועדון אולי היתה תדמית עארסית ורבים התנשאו עליו, אבל המועדון שינגן מוסיקת "Fאנקי" היה תמיד מלא ותמיד מצליח, הרבה בזכות תקליטן הבית המוכשר אורי לוי.
את העניין שהיה בתחום - הד ארצי, שייצגה בארץ קטלוגים עצומים של חברות תקליטים אמריקאיות עמוסות במוסיקה שחורה, חיפשה למנף. היא עשתה זאת גם בסדרת "סקסי פאנקי קול", שכללה שני פרקים וגם בסדרה המשמעותית היחידה של מוסיקה שחורה שהיתה בארץ בתשעים, "היפ הופ הוראיי" (שיצאה בשיתוף עם הליקון וקאסבה רקורדס). חוץ מהאוספים האלו, תחום המוסיקה השחורה באוספים ישראלים מסתכם באוסף ראפ שאן.אם.סי הוציאו, בסדרת "Cooler" של IMP שהיתה בעלת אוריינטציה שחורה ובעוד שניים-שלושה אוספים שיצאו פה ושם.
לצורך האוסף "סקסי פאנקי קול" המחלקה הבין לאומית ליהקה את מומי לוי כדי שיוביל את העריכה. לוי, מוסיקאי סול בעצמו, היה באותה תקופה מגיש של תכנית מוסיקה שחורה ברשת ג', "שחור באוזן", שהיתה סוג של חלוצית בתחומה. לוי השקיעה באוסף רבות ואף יצר לו פתיח מוסיקלי מקורי, ברצועה הראשונה של הדיסק.
בחירת השירים כוללת המון קטעים שהיו להיטי ענק בארצות הברית, אך בישראל היו יחסית אנונימיים. כל קטע כאן הצליח במידה זאת או אחרת בארצות הברית כשמיקומי המצעדים של השירים הם כדלקמן.
רצועה 2 - מקום 24
רצועה 3 - מקום 2
רצועה 4 - מקום 2 (1 בריטניה)
רצועה 5 - מקום 5
רצועה 6 - מקום 2
רצועה 7 - מקום 29
רצועה 8 - מקום 24 (12 בריטניה)
רצועה 9 - מקום 2
רצועה 10 - מקום 4
רצועה 11 - מקום 17
רצועה 12 - מקום 24
רצועה 13 - מקום 4
רצועה 14 - מקום 14
רצועה 15 - מקום 20
רצועה 16 - מקום 106
רצועה 17 - מקום 54
רצועה 18 - מקום 2
המספרים האלו אולי נראים לכם סתם כמספרים, אבל הם מעידים על אוסף עם כמות להיטים גדולים עצומה, די יוצא דופן באוספים מכלל הז'אנרים בארץ.
לשמחתם של אנשי הד ארצי האוסף מכר יפה. הוא זכה לחשיפה טובה, כיכב על המדפים ועזר מאוד לקדם את תחום המוסיקה השחורה בישראל. באותה תקופה עוד ועוד גופי תקשורת התחילו להתייחס למוסיקה השחורה. התכנית "עסק שחור" עלתה בגלגלצ ועוד ועוד דיג'יים ואמנים צעירים התחילו לפעול במקומות קטנים ברחבי הארץ. כל זה הוביל להתפוצצות הז'אנר בתחילת שנות האלפיים עם כוכבים כמו סאבלימינל, שי 360, שורטי, הדג נחש, סגול 59, קוואמי ואחרים. אמני מוסיקה שחורה מהשורה הראשונה מחו"ל החלו להופיע כאן ואפילו אוספי מוסיקה שחורה הפסיקו להיות נדירים. כל זה נראה כחלום רחוק באמצע הניינטיז, אולי בעצם כחזון. חזון של כמה אנשים מהד ארצי, שהתגשם.

ערך אספני: 10 ש"ח


ציון: 9

תגובה 1:



  1. היי אנחנו עושות שיחות סקס בוואצפ, ומוכרות גם סרטי סקס פרטיים שלנו שצילמנו בבית, שלחו לנו הודעה אנחנו חמות:

    מורן 055-2664759

    בר 050-7534732

    ספיר 055-9310377

    שיחות סקס, שיחות סקס מדליקות, שיחות סקס בערבית, שיחות סקס ישראליות, שיחות סקס, שיחות סקס בחינם, שיחות אירוטיות, שיחות ארוטיות, שיחות סקס בטלפון,שיחות סקס לוהטות,
    שיחות סקס בעברית, שיחות סקס בוואצפ, שיחות סקס בטלגרם, שיחות סקס חרדיות, שיחות סקס ארוטיות בטלפון,שיחות סקס לייב, סקספון, סקס בטלפון, שיחות סקס עם ישראליות, שיחת סקס, שיחות סקס עם רוסיות,
    שיחות סקס ברוסית, ahju, xex' ahju, truyhu,' ahju, thruyhu,المحادثات والجنس, محادثات الجنس, Секс разговоры

    השבמחק