יום שלישי, 25 באוקטובר 2016

Club Trance Experience


שם האוסף: Club Trance Experience

תת כותרת: Compiled by D.J Solly (Haoman 17)

חברת תקליטים: פונוקול/ אינקוגניטו

שנה: 1999

עריכה: סולי נואמה, שירה שליט ואורן קריסטל

הפקה: דניאל בוחניק

מק"ט: 2142-2

רשימת שירים:
1. Horny Bruce - The Way It Isn't (6:07)
2. Critical Mass - In Your Eyes (6:42)
3. Hidden Sound System - Freeze (6:38)
4. DJ Tibby - Midnight (6:01)
5. Nomax - Sonar (8:27)
6. Hammock Brothers - Blaze Of Night (6:33)
7. San - Feel My Love (7:02)
8. Fire and Ice - What You Are For Me (5:40)
9. Atlantis 6 - Life Is A Mystery (6:27)
10. Male Motion - To The Top (5:52)
11. Madely - Blue Sun (The House Groove) (7:10)
12. Supernova - Komm Zu Mir (5:59)

עטיפה: עיצוב של סיוון אופיר ויריב בן שלום. נראה כמו עטיפה של אלבום טראנס, מה שמפספס את הנקודה. אמנם לסגנון קראו קלאב-טראנס, אבל ללא ספק הוא היה ז'אנר שיצא מההאוס, והיה שייך למועדונים. ליצור לאוסף הזאת עטיפת "טראנס", בטוח פגעה בשיווק שלו ובנראות שלו על מדפי חנויות הדיסקים. זה בטח נוצר בגלל שהז'אנר הזה עוד היה בתולי, בעת יציאת האוסף הזה, אבל עדיין. ציון עיצוב: 4

סולי נואמה, תמונה מתוך העטיפה הפנימית של האוסף
ביקורת ורקע: הדיג'יי סולי נואמה היה בשנות התשעים אחד הדיג'יים המובילים בישראל. הוא תקלט בכל אבן דרך ממועדוני ירושלים - "האגף הסגור", "דפרדייה", "פיתגורס", "האופרה", "האנדרגראונד", "התעשייה" ובסוף הניינטיז הפך לרזידנט של המועדון המוביל בארץ, "האומן 17". מכאן, החיבור בין נואמה לבין חברת פונוקול, ליצירת אוסף, היה דבר די טבעי. "בתקופת האומן 17 בירושלים", נזכר נואמה בימים ההם, "היה קשה להשיג מוסיקה. זה לא כמו היום, בעידן האינטרנט, שהכל זמין. היינו ממש צריכים לטוס לאמסטרדם, לקנות תקליטים ולבקר במועדונים השונים על מנת להתרשם ממה שקורה. כך הבאנו את מה שמתרחש שם, לסצנת המועדונים של עיר הבירה".
"באחד המסעות קלטתי סגנון חדש של מוזיקת האוס-מועדונים, משהו לא סטנדרטי. הסגנון הזה כלל מוטיבים מעולם הטראנס הפסיכדלי, שהתחיל להתרומם באותן השנים. קראו לסגנון קלאב-טראנס ואהבתי מאוד את השילוב המסחרי הזה של האוס עם טראנס. חשבתי שהוא יכול לתפוס טוב בארץ והבאתי איתי כמה תקליטים, מכמה לייבלים שונים. הקהל כאן עף על זה".
"באותה התקופה הייתי מחובר לאורן קריסטל ושירה שליט מפונוקול ופשוט שיגעתי אותם על הנושא. יצרנו קשר עם חברת התקליטים של טייסטו וכל החבורה דאז והתחלנו לאסוף את הזכויות על התקליטים שהבאתי מאמסטרדם וגרמניה. חברות התקליטים מחו"ל היו בשוק שבכלל אנחנו רוצים לקנות זכויות הפצה בארץ".
"האוסף יצא, הייתה מסיבת השקה, אך לצערי המכירות לו היו היסטריות. הקדים את זמנו לגמרי. אחריו, כבר לאט לאט הז'אנר תפס תאוצה ואיתו גם האוספים השונים מבית אן.אם.סי וגם פונוקול. אני העדפתי לחזור לכור מחצבתי ולעזוב את נושא עריכת האלבומים".

ציון: 9

ערך אספני: 35 ₪

2 תגובות: